Tuesday 7 April 2020

Perkahwinan: upacara yang saleh di Thailand


Perkahwinan lebih daripada sekadar hubungan dua individu. Ini adalah pengalaman yang menyenangkan kerana, jika mereka mahu pulang ke rumah dengan 8 kertas kerja penuh, pasangan harus memilih tarikh yang betul dari Isnin hingga Khamis sebagai pilihan mereka untuk majlis tersebut. Selain itu, calon pasangan mempunyai kebebasan untuk memilih peristiwa yang indah di tengah-tengah persekitaran yang indah di negara yang indah Thailand sebagai ingatan perkahwinan yang sangat istimewa.

Ciri-ciri kebudayaan Thailand
Sebelum membincangkan secara mendalam ke dalam ritual perkahwinan Thailand, anda mesti memperlihatkan diri anda dengan warisan budaya negara yang menarik ini. Budaya Thailand telah berubah dengan ketara dari masa ke masa, dari penutupnya yang relatif semasa zaman Sukhothai hingga era Ayutthaya yang lebih baru, yang telah memeluk pengaruh dari seluruh Asia Timur. Dalam budaya Thai konvensional, India, Cina, Burma, dan akar-akar Asia Tenggara yang lain masih jelas. Animisme, Buddhisme, dan Baratisasi masih memainkan peranan penting dalam membentuk budaya Siam.

Agama Thailand
Thailand adalah hampir 95% pengikut Buddha, terutamanya dari sekolah Theravada yang merangkumi Tradisi Hutan Thai dan mazhab Dhammayuttika Nikaya dan Santi Asoke) dan minoriti kecil yang melanggan sekolah Mahayana. Pada masa yang sama, ada minoriti umat Islam di Thailand (5 hingga 6%), orang Kristian (1%) dan lain-lain mazhab agama kecil. Kerajaan melabur dan mengawasi Buddhisme Theravada Thailand, dengan para bhikkhu menikmati berbagai bantuan pemerintah, seperti penggunaan eksklusif pengangkutan awam.

Kastam Thailand
Pada abad ke-20, Phya Anuman Rajadhon berkumpul dan menyampaikan amalan tradisional dan cerita rakyat Siam pada ketika materialisme mengubah wajah Thailand dan sejumlah besar tradisi hilang atau diubahsuai kepada gaya hidup moden. Walau bagaimanapun, pencarian kesempurnaan yang berakar dalam falsafah Siam purba, yang terdiri daripada mempromosikan apa yang tulen dan menentang kekasaran adalah titik pusat utama kehidupan rakyat Thai dan kuat pada skala ideologi mereka.

Norma perkahwinan di Thailand
Pernikahan yang berlaku di Thailand adalah proses menegakkan perkahwinan anda walaupun anda sudah menikah di Siam. Jadi, ini cara untuk melakukan ini dengan cepat dan cepat, dan kami akan membantu anda dengan pengurusan perkahwinan anda. Dan sekiranya anda ingin berkahwin untuk kali kedua atau hanya berkahwin kahwin di Thailand, kami akan membantu anda mempraktikkan perkahwinan di Thailand.

Untuk dokumen yang perlu disediakan, anda boleh menghubungi pihak berkuasa yang berkenaan secara langsung, dan anda akan mendapat semua kerjasama yang sesuai dalam hal ini. Individu biasanya memilih pasangan perkahwinan mereka sendiri, walaupun pilihan pasangan dapat dikuasai oleh masyarakat kaya.

Kepentingan hadiah yang diberikan kepada pasangan dan keistimewaan majlis perkahwinan berbeza dengan kelimpahan keluarga pasangan itu. Pada masa lalu, poligami adalah perkara biasa di kalangan orang kaya tetapi sekarang tidak biasa walaupun lelaki kaya dan berkuasa masih mempunyai isteri kedua de facto yang dikenali sebagai pasangan kecil. Perceraian tidak rumit dan biasanya merupakan masalah pasangan yang ingin hidup sendiri dan memisahkan harta gabungan mereka.

0 comments:

Post a Comment

 

Nikah Di Thailand Call US : Tel:+ 60193768436 © 2008.